Josep Cassany

Opinió i relats curts en català
Articles d'opinió sobre fets quotidians, tractats des d'un punt de vista personal, crític,irònic, eufòric o irreverent. Secció especial de relats curts en català.

Novetats

Cinquè dia de desembre i ja li veig les orelles al llop

Articles d'opinió i relats curts en català d'en Josep Cassany



Cinquè dia de desembre i ja li veig les orelles al llop. Se'm farà llarg, com cada any. Em fa més por que goig, encara que aquest any no tindria perquè ser així.

Em justifico. Dies de consum quan no es pot. Dinars i sopars amb família, companys de feina i amics. Fan mandra, no son triats i tots amuntegats en quatre dies.

Ja m'arriben missatges que m'adverteixen que el 7 de gener caldrà endarrerir la balança cinc quilets !

Sort que ja fa anys que no vaig a missa del gall, encara recordo quan de petit m'obligaven a anar-hi amb la fred que passàvem a l'església de Sant Fèlix. Altra cop tots amuntegats vora les estufes de butà penjades a les columnes que, si més no, ens escalfaven els caps, abans peluts i ara pelats.

Quin tip de picar al tió. El de cada any. Aquell que diem només cagarà quatre tonteries i que acaba per fer diarrea amb tants padrins i parenteles. Sense control. Per més que es digui.

Caríssim sopar el de cap d'any, vi blanc, vi negre, rosat i cava, raïm, gin-tonic, cubata, güisqui i narinan. De tonteries se'n diran un munt i ves a saber on acabes dormint i amb qui t'aixeques doncs, dies d'oblit es combinen amb il·lusions i, amb tant d'alcohol dins les venes, acabes per explicar la missa del gall o compartir les teves fantasies sexuals.

Nit de bruixes i bruixots.

Signo aquest calvari gràcies al retorn dels somriures dels meus fills la matinada de reis. La il.lusió, els nervis, les sorpreses i alegries que es desprenen.

Un dia més i tot s'acaba.

S'han acabat les festes i sobreviurem un altra any a les festes consumistes del solstici d'hivern. Deixant de banda simbolismes religiosos que per a mi, resten com a record i comparteixo com tradicions i no creences.

La ressaca pot ser gran.

Per a tots aquells que les festes de Nadal us entristeixen i se us fan feixugues d'empassar, em plau convidar-vos a la meva taula. Menjarem, beurem i explicarem bestieses i mentre duri la festa, somriures d'orella a orella. Qui no ho signaria ?

A la taula d'en Bernat, qui no hi és no en és comptat ! 




Cap comentari

Desa el teu comentari i comparteix aquest article amb els teus amics a les xarxes