Josep Cassany

Opinió i relats curts en català
Articles d'opinió sobre fets quotidians, tractats des d'un punt de vista personal, crític,irònic, eufòric o irreverent. Secció especial de relats curts en català.

Novetats

Repensa: Visc a Lloret, compro fora


Articles d'opinió i relats curts en català d'en Josep Cassany


Segons Jaume Angerri, exdirector general de COMERÇ de la Generalitat de Catalunya i consultor en innovació comercial, el comerç (en lletra petita) es el segon motor econòmic de Lloret.
Sembla que tenim problemes. No el potenciem ni l’exposem com a referent de la ciutat. En la seva recerca a la xarxa, només troba destacat el Mercat Municipal o el Mercat dels Marxants . I ell mateix es pregunta, com posicionar Lloret com a ciutat/destinació de comerç ?

Perquè no hi son les grans marques ? Del llistat de marques/franquícies referents a qualsevol ciutat de comerç, seria lògic que 5,6,7, o 8 d’elles estigués establerta en una ciutat de més de 40000 habitants i amb un turisme estacionari tant elevat.
Examinem Lloret, el comerç, el barri antic, la diferencia en el target de clients, els del poble o els turistes. Preguntem-nos si hi han interessos contraposats.

Els lloretencs no van als carrer més comercials del poble perquè hi ha el turisme, o senzillament l’oferta dels comerciants abocats als turistes no satisfà les seves expectatives de comerç de qualitat ?
Lloret té el turisme que atrau la seva oferta, existent des de fa un munt d’anys i els seus clients disposen de baixos ingressos i per tant no busquen el comerç de qualitat. Només els mou a comprar el record i això promou als comerciants de Lloret a reproduir una i altra vegada aquesta oferta. Tal com va expressar la Conxita Romaní en  la seva intervenció del torn de preguntes, el 50 % del comerç a Lloret es idèntic. Parlem en veu alta dels basars, que si be el Sr. Angerri pot apuntar que cada un d’aquests comerços antigament, es donaven d’alta d’IAE en diferents epígrafs i activitats, ha constatat per ell mateix que finalment, tots ofereixen el mateix producte.

Cap comentari

Desa el teu comentari i comparteix aquest article amb els teus amics a les xarxes