Escrit i editat per Pep Cassany

Relats i Opinió d'En Pep Cassany Escriptor Català. Girona. Autor de llibres: El carrer dels petons (2018) i Big Bang Amor (2017) Aquest Blog conté relats curts, relats eròtics i, contes infantils. També un munt d'articles d'opinió sobre fets quotidians, l'actualitat de Girona i Catalunya, o del debat nacional i internacional. Tot plegat, tractat des del punt de vista personal, crític,irònic, eufòric o irreverent de l'autor.

Novetats

Repensa: Lloret Quo vadis ?


El Repensa Lloret d'en Toni Puig, per Pep Cassany

Toni Puig, professor de màrqueting públic a ESADE, de manera col·loquial, simpàtica i fins i tot humorística, ens etziba de manera clara i punyent nous reptes a afrontar de manera immediata.

Què és primer, la ciutat o el turisme? Si no hi ha una oferta de ciutat, no hi ha cap atractiu per a cridar al turisme. Per tant, ara que ja sabem qui som i que necessitem canviar, cal posar-nos a treballar per a reinventar la ciutat des d'una marca singular.

Una marca no és un logo ni un eslògan. Que vindrà després. Una marca és el que transmet una ciutat com Lloret. El futur passa per les ciutats que tenen més de 40000 habitants. Continuen gaudint de la qualitat de vida fruit de la seva dimensió, ni massa grans ni massa petites. S'ha treballat molt per a millorar les ciutats i fer-los llocs agradables on compartim tots plegats serveis (ensenyament, sanitat, serveis), projectes públics I una clara vocació d'estar al servei de les persones.

Les retallades, la corrupció i tots els mals que han sortit en els darrers temps, cal que surtin de les nostres viles i tornar als inicis de la nostra voluntat de millorar. Constantment.

Si sabem que volem canviar, cal posar-nos d'acord, sense ismes ni partidaris d'uns o altres. Si tancant els ulls i assenyalant cadascú el Nord, les mans senyalen punts cardinals diferents, cal posar en comú on volem anar, fixar el camí, comunicar-ho i saber tots plegats on ens dirigim.

Tant se n'ha de fer que canviï el govern local. Si tots ens hem posat d'acord en el destí o posicionament que volem per Lloret, només caldrà seguir el full de ruta.

Cal tornar a posicionar la ciutat millorant els serveis públics. Primer planejar, saber el que volem i després, ja decidirem com ho fem o fins i tot, com ho podem finançar.

Cal la col·laboració de govern i vilatans, associacions, gremis i veïns, tots junts per aconseguir prendre decisions conjuntes.

Cal que els nostres governants canviïn el temps del verb. Cal deixar de dir: jo governo i substituir-lo pel nosaltres governem.

Adaptem els serveis a les nostres necessitats.

La cultura, els espais verds, l'educació, el comerç just, tots plegats formant part d'altre munt de valors no exposats són acceleradors de la marca de ciutat que podem desitjar.

Comuniquem com som i que fem. No cal que ens venguem amb subtils anuncis que prometen el que ens agradaria ser i no som.

Ens calen reptes. Que serà Lloret d'aquí 10, 15 o 20 anys?, i més enllà?

Ens demana SENTIT. Tenir sentit de pertinença a la marca. Perquè ens agrada, ens defineix i ens fa millors.

Inspirar futur. Quant val inspirar el futur d'una empresa? Pensar. Pensar diferent. Pensar en una ciutat de futur i una marca de valors.

Innovar. Fer les coses que els altres no fan.

És hora de mobilitzar-nos. Què hem de fer ?, comencem! posar-nos al davant o darrere de qui convingui i començar.

Però, com es dissenya i construeix aquesta marca de valor? Cal escoltar a la ciutat plural, a les seves xarxes. Aquelles que estan adormides i aquelles que estan despertes. S'ha d'escoltar a tothom. Tant les opinions que ens són favorables com les que no.

Cerca un equip. Quatre pensadors, un economista i un de "raro" (raro però lúcid). Un equip intel·ligent. Doneu-los ales i que provin de volar. Que inventin, que facin servir la seva creativitat. Que en facin un breu resum i sense perdre el seny, ens llancin les seves propostes.

Què val posar una marca, una ciutat en el mapa? Gastem-ho, ni un euro més.

La marca és la idea, el concepte. Ni el logo ni les lletres.

La marca ens marca. Tots a una. Que hem de fer per anar cap al mateix objectiu. Ens aplega per posar-nos d'acord. La marca es desenvolupa i creix en un llarg període de temps. La fem pública, la comuniquem i finalment, l'acaba assumint tothom.

Una vegada acordat el plantejament, comença la transformació. Ens ajudarà a posicionar-nos de manera diferent dintre i fora de la ciutat que volem. Ho farem i ho farem bé. Ni a poc a poc, ni de miqueta en miqueta. Posarem passió i treball per tirar endavant.
"No és qüestió de diners, és qüestió d'estil"
Un exemple, una proposta: Lloret, oberta al Mar.

Què farem per esdevenir el referent de totes les ciutats del mediterrani? Organitzarem el festival del Mar en el mes de Maig. Durem artistes que ens aportin valors i repercussió. Organitzarem un fòrum de la innovació a la tardor. La creació, el talent és un valor que ens interessa atraure.

Com podem disposar de bancs disposats d'esquena a la platja? És una manca de coherència amagar els nostres atractius.

Tots sumem. Les petites i mitjanes empreses ens aporten valors a la marca. Les idees ens faran créixer.
--
Per:
Pep Cassany.
Escriptor


pepgirona66@gmail.com


Article Ponència José Antonio Donaire
Article Ponència Jaume Angerri

Cap comentari

Desa el teu comentari