Josep Cassany

Opinió i relats curts en català
Articles d'opinió sobre fets quotidians, tractats des d'un punt de vista personal, crític,irònic, eufòric o irreverent. Secció especial de relats curts en català.

Novetats

Les empreses tecnològiques dominaran el negoci turístic


Articles d'opinió i relats curts en català d'en Josep Cassany


Així de clar i contundent es mostrà Fernando Gallardo, expert en innovació hotelera i crític hoteler al diari El País.

Dades contundents de la població de Nova York i que creen tendència :

93 % de la població disposa de telèfons mòbils
65 % dels joves (15-45 anys) creu que perdre el mòbil es pitjor que una averia del cotxe
84 % dels joves, tenen perfils a les xarxes socials
53,7 % es la taxa d'atur jovenil
55 % del jovent creu que no arribarà a disposar de cap pensió
33 % del jovent creu que no es casarà o tindrà fills.
50 % de la població de Nova York es considerada Single
88 % del jovent que actualment està en atur, creu que en els propers 6 mesos trobarà feina
75 % del jovent viu a les ciutats i com a urbanites, cerquen destins de platja urbana

Les dades dels països emergents difereixen de les presentades fins al moment. Continuem amb la mateixa font de informació:
84 % del jovent creu que es més important fer quelcom pels altres que no el reconeixement laboral.
Aquesta dada, no es comparable amb el nostre país doncs enten, el Sr. Gallardo que nosaltres no som solidaris de la mateixa manera que d'altres paísos com Estats Units ho es. Nosaltres encara tardarem 10, 20 o 30 anys a arribar a entendre la solidaritat com a valor principal.

La col.laboració a d'altres països dona prestigi social.

33 % del jovent creu que les reunions de treball no són efectives. Per a comunicar-se a diari utilitzen metodes digitals més efectius.
46 % del jovent li agradaria emprendre un negoci
68 % del jovent utilitza l'economia de compartir. pear to pear
27 % dels joves compren cotxe. Consideren al vehícle com a una eina de transport i per tant, significa un canvi de model de mobilitat a tenir molt en compte pels futurs turístes que no disposarien de permís de conduir.
84 % del jovent es considera influenciat pels comentaris en xarxes socials, tan de forma positiva com negativa.
99 % del jovent se informa a la xarxa abans de comprar qualsevol article o servei, adquirit a la xarxa o a la botiga de la seva ciutat.
41 % del jovent ha fet compres via telèfon mòbil.
44 % creu que el matrimoni està desfassat
61 % es preocupa per la sostenibilitat medioambiental. Es produeix el traspàs de la preocupació de la qualitat a la preocupació per la sostenibilitat del producte o servei.

Es consideren viatgers, mai turistes. Consumeixen experiències.

Gallardo diu no al canvi radical de model turístic, sinó que aposta per la transformació, l'evolució, la mutació. Cal concretar com gestionarem la metamorfosis per tal que sigui racional i no a la força.

Vivim la tercera revolució industrial:
Impresio digital 3 D
Robòtica de software
Capitalització intelectual i amb més valor pel talent
Nova economia col.laborativa
Mercat global
Model regulador basat en el individu
Productivitat sostenible
Desapareix el intermediari transaccional i el substitueix el intermediari tecnològic.
Desapreix el treball assalariat per valorar i vendre el teu talent de forma autònoma.
Es fomenta els procesos humans creatius.
Transparència
Canvi de la llicència de govern i validació del teu comerç amb fins garantistes (col.legis professionals, apertures municipals,etc) al reconeixement del teu negoci per les opinions que els teus usuaris aboquen a la xarxa i la qualificació.
La pretesa seguretat es canvia per la llibertat.
Passem de compartir informació a  les xarxes socials a compartir bens i serveis amb d'altres usuaris.

"LES EMPRESES TECNOLÒGIQUES DOMINARAN EL NEGOCI TURÍSTIC"

Fi de la venda de llits en hotels.
Inici de intercanvi d'experiències emocionals i per tant, els hotels han de generar emocions.
Fi de les regulacions i qualificacions que atorgaran determinaven el nombre d'estrelles i qualitat de l'establiment per tal d'arribar a la qualificació dels usuaris per les experiències viscudes.

L'economia col.laborativa s'acabarà imposant. No es poden posar portes al camp.

La transformació de passar de competir de ser el millor a competir per ser diferents. No existeixen els mercats, existeixen les persones.

Cap comentari

Desa el teu comentari i comparteix aquest article amb els teus amics a les xarxes