Escrit i editat per Pep Cassany

Relats i Opinió d'En Pep Cassany Escriptor Català. Girona. Autor de llibres: El carrer dels petons (2018) i Big Bang Amor (2017) Aquest Blog conté relats curts, relats eròtics i, contes infantils. També un munt d'articles d'opinió sobre fets quotidians, l'actualitat de Girona i Catalunya, o del debat nacional i internacional. Tot plegat, tractat des del punt de vista personal, crític,irònic, eufòric o irreverent de l'autor.

Novetats

Les empreses tecnològiques dominaran el negoci turístic


Les empreses tecnològiques dominaran el futur.


Així de clar i contundent es mostrà Fernando Gallardo, expert en innovació hotelera i crític hoteler al diari El País.

Dades contundents de la població de Nova York i que creen tendència:


  • 93 % de la població disposa de telèfons mòbils
  • 65 % dels joves (15-45 anys) creu que perdre el mòbil és pitjor que una avaria del cotxe
  • 84 % dels joves, tenen perfils a les xarxes socials
  • 53,7 % es la taxa d'atur juvenil
  • 55 % del jovent creu que no arribarà a disposar de cap pensió
  • 33 % del jovent creu que no es casarà o tindrà fills.
  • 50 % de la població de Nova York és considerat single
  • 88 % del jovent que actualment està en atur, creu que en els pròxims 6 mesos trobarà feina
  • 75 % del jovent viu a les ciutats i com a urbanites, cerquen destins de platja urbana. Les dades dels països emergents difereixen de les presentades fins al moment. Continuem amb la mateixa font d'informació:
  • 84 % del jovent creu que és més important fer quelcom pels altres que no el reconeixement laboral. Aquesta dada, no és comparable amb el nostre país doncs entén, el Sr. Gallardo que nosaltres no som solidaris de la mateixa manera que d'altres països com els Estats Units ho és. Nosaltres encara tardarem 10, 20 o 30 anys a arribar a entendre la solidaritat com a valor principal.
  • La col·laboració a altres països dóna prestigi social.
  • 33 % del jovent creu que les reunions de treball no són efectives. Per a comunicar-se diàriament utilitzen mètodes digitals més efectius.
  • 46 % del jovent li agradaria emprendre un negoci
  • 68 % del jovent utilitza l'economia de compartir. pear to pear
  • 27 % dels joves compren cotxe. Consideren al vehicle com a una eina de transport i per tant, significa un canvi de model de mobilitat a tenir molt en compte pels futurs turistes que no disposarien de permís de conduir.
  • 84 % del jovent es considera influenciat pels comentaris en xarxes socials, tan de forma positiva com negativa.
  • 99 % del jovent s'informa a la xarxa abans de comprar qualsevol article o servei, adquirit a la xarxa o a la botiga de la seva ciutat.
  • 41 % del jovent ha fet compres via telèfon mòbil.
  • 44 % creu que el matrimoni està desfasat
  • 61 % es preocupa per la sostenibilitat mediambiental. Es produeix el traspàs de la preocupació de la qualitat a la preocupació per la sostenibilitat del producte o servei.
Es consideren viatgers, mai turistes. Consumeixen experiències.

Gallardo diu no al canvi radical de model turístic, sinó que aposta per la transformació, l'evolució, la mutació. Cal concretar com gestionarem la metamorfosis per tal que sigui racional i no a la força.

Vivim la tercera revolució industrial:

  1. Impresio digital 3 D
  2. Robòtica de software
  3. Capitalització intelectual i amb més valor pel talent
  4. Nova economia col.laborativa
  5. Mercat global
  6. Model regulador basat en el individu
  7. Productivitat sostenible
  8. Desapareix el intermediari transaccional i el substitueix el intermediari tecnològic.
  9. Desapreix el treball assalariat per valorar i vendre el teu talent de forma autònoma.
  10. Es fomenta els procesos humans creatius.
  11. Transparència

Canvi de la llicència de govern i validació del teu comerç amb fins garantistes (col·legis professionals, apertures municipals, etc) al reconeixement del teu negoci per les opinions que els teus usuaris aboquen a la xarxa i la qualificació.

La pretesa seguretat es canvia per la llibertat.

Passem de compartir informació a les xarxes socials a compartir béns i serveis amb altres usuaris.

"LES EMPRESES TECNOLÒGIQUES DOMINARAN EL NEGOCI TURÍSTIC"

Fi de la venda de llits en hotels.
Inici d'intercanvi d'experiències emocionals i per tant, els hotels han de generar emocions.
Fi de les regulacions i qualificacions que atorgaran determinaven el nombre d'estrelles i qualitat de l'establiment per tal d'arribar a la qualificació dels usuaris per les experiències viscudes.

L'economia col.laborativa s'acabarà imposant. No es poden posar portes al camp.

La transformació de passar de competir de ser el millor a competir per ser diferents. No existeixen els mercats, existeixen les persones.

--
Per:
Pep Cassany.
Escriptor

pepgirona66@gmail.com

Cap comentari

Desa el teu comentari