Josep Cassany

Opinió i relats curts en català
Articles d'opinió sobre fets quotidians, tractats des d'un punt de vista personal, crític,irònic, eufòric o irreverent. Secció especial de relats curts en català.

Novetats

Cop de puny a l'ull

Articles d'opinió i relats curts en català d'en Josep Cassany


Segur que voleu Repensar ? Com deien els missaires, fer acte de contrició ?? El repensa em va semblar un cop de puny a l'ull de tots plegats. 

Els darrers dies he pogut tornar a passejar per Lloret i parlar amb molts de vosaltres., els que teniu interessos econòmics en el poble. Aquells que fins ara,  us hi heu anat jugant els quartos per tirar endavant els  vostres negocis i per tant, sou bocins i part de la imatge actual del poble.

Hotelers, Comerciants, Agències i Locals d'oci nocturn. Vilatans. Cadascun de vosaltres ha llançat pilotes fora. Sou producte de les vostres inversions i situacions econòmiques. Tots heu jugat amb els medis i les armes que us han condicionat en les vostres actuacions.

Cap de vosaltres, heu assumit en la nostra conversa, una petita part de responsabilitat per haver arribat aquí, un poble que es pregunta que ha de fer per canviar l'obsolet model turístic, doncs no us agrada ni a vosaltres, ni tampoc us es rentable. Jugueu sobre segur. Les vostres inversions, en la major part dels casos, ja han estat amortitzades i pel que a mi em sembla, ara preferiu mantenir-vos i quedar-vos a l'expectativa abans que tornar a promoure, emprendre i innovar.

En les ponències del Repensa, tots vareu rebre de valents i en especial, els Hotelers varen sortir mal parats. Se'ls va qualificar com a fàbrica de llits quan la societat actual el que comença a demandar son destins que promoguin experiències.

Les agències de viatges i per tant, les persones responsables d'explicar-nos la bonhomia d'un o altra destí, se'ls exclou de l'equació preveient que les tecnològiques, seran les mestresses del negoci de intermediació. La qualificació d'una o altra destinació serà atorgada per la suma d'experiències viscudes pels usuaris que, amb ànim de col.laborar i transmetre a d'altres persones la seva pròpia escala de valors.

Als comerciants, que l'exdirector de comerç va titllar de inexistent, doncs va ser incapaç de trobar-los a la xarxa, demostrant que sou poc presents o be, que ell no s'havia preparat la xerrada. En tot cas, excepte la Conxita que dempeus i amb el micròfon a la mà,  va gosar explicar-li que el 50 % dels botiguers són de fora i els d'ací, prefereixen rellogar-lis els locals i cobrar, per tal de no complicar-se la vida i amb l'excepció, de tots aquells que encara els agrada treballar per vici i més d'un, amb vocació de comerciant.

Als discotequeros i oci nocturn, se'ls vol fora del centre del poble, quan són ells que varen arribar abans que qualsevol altra i ara se'ls acusa de "molestos".

Recordeu que tots plegats, sou part de l'oferta turística de Lloret i en tot cas, tots en sou mereixedors de reconeixement i també, quan cal, culpables de malmenar la imatge turística del poble.

Es més senzill senyalar als altres que no reconèixer la nostra part de responsabilitat en el desastre.

El consistori Lloretenc, portaveu dels interessos de tots plegats, comencen a veure les orelles al llop. Valents, per demanar-nos repensar i ara, obligats a afrontar la situació i fer el primer pas per tal de reinventar la nostra ciutat, fer-la justa, social, amigable, hospitalària, bonica, confortable, especial, original i única.

Se'ns ha girat un munt de feina a tots plegats !! Doncs, som-hi !

Publicat: el Periodico de Catalunya, 9 de novembre de 2015



Cap comentari

Desa el teu comentari i comparteix aquest article amb els teus amics a les xarxes