Josep Cassany

Opinió i relats curts en català
Articles d'opinió sobre fets quotidians, tractats des d'un punt de vista personal, crític,irònic, eufòric o irreverent. Secció especial de relats curts en català.

Novetats

us hi volem a tots !

Articles d'opinió i relats curts en català d'en Josep Cassany


La tertúlia del sopar d'aquest dissabte va ser moguda !

M'agradaria explicar-vos que dues ampolles de la DO. Montsant varen tenir la culpa. Segurament !, ves a saber.

Deslligades, esmolades,  es feien servir les paraules com a dagues per a combatre els arguments dels qui asseguts a taula, escoltaven primer amb interès, seguit per la indiferència, a dos lleons enfrontats, abraonats, l'un damunt el coll de l'altra, sense escoltar-se mútuament els arguments, ni encomanar-se a la Mare de Déu, per voler convèncer a  tothom que la seva teoria es la millor i així tots plegats saber, per on continua el procés de independència.

Creus que Catalunya esdevindrà independent ? si !, si però !,  si, amb el procés engegat !, doncs tot i que jo ho desitgi de tot cor i al diable vendria la meva ànima, jo crec que no ... vàrem contestar els comensals a tan delicada pregunta.

Totes les respostes son bones doncs el futur es incert i obert a qualsevol de les variants. Quin greu em sap que això no sigui com una quiniela de futbol, que marquis el resultat que tu creus i dues variants per si de cas. 

També em sap greu no haver convidat a tan delicat menjar i beure a d'altres coneguts, que també els he sentit parlar o escriure, sense ofendre, ni tan sols ser contestats, parlar en veu alta i explicar-nos que per a ells, tot i que no els agradin els polítics que  allà i aquí ens representen, ja els agrada ser Espanyol i si senten identificats.

Com m'agradaria un diàleg, on uns i altres expliquéssim les il.lusions i les pors, per quedar-nos o marxar d'aquest Estat Espanyol. Un diàleg, no un monòleg. Una postura oberta, per voler escoltar i entendre a qui tens al davant. Sense ofendre, ni voler convèncer.

Si entre família, amics i companys ja comencen a radicalitzar-se les postures i amb aquest post tinc de demanar diàleg, que passarà més endavant, si a hores d'ara, tot just ha començat  i va per llarg.   Com pot acabar el procés per convertir-nos en un nou Estat d'Europa ? que passarà quan fent valer la democràcia d'una persona, un vot, hi hagi una majoria que venci per poc i comencem  a sentir-nos vencedors o vençuts ?

A tots plegats, seny. A casa us hi volem a tots !

Cap comentari

Desa el teu comentari i comparteix aquest article amb els teus amics a les xarxes