Josep Cassany

Opinió i relats curts en català
Articles d'opinió sobre fets quotidians, tractats des d'un punt de vista personal, crític,irònic, eufòric o irreverent. Secció especial de relats curts en català.

Novetats

Melangia

Articles d'opinió i relats curts en català d'en Josep Cassany



A vegades, m'envaeix la melangia d'un temps passat. Cançons que em recorden bons moments. Lletres que em traslladen a històries passades. Per a cada moment una cançó, la meva vida està escrita amb lletres i acords.

En la meva recerca de noves experiències, als dotze anys, també vaig intentar descobrir en els acords d'una guitarra, la lletra d'una cançó o més endavant, com explicar els meus sentiments amb música i lletra. Per sort de tothom, es va quedar en intent i no varen quedar registrades al youtube ni res semblant. Prou en tinc, que de tant en tant, encara  trobo aquella carpeta que, imitant les bates del col·legi a ratlles blanc i blaves,  amago aquells papers mal escrits amb melodies i lletres d'amors i desamors de infantesa.

No soc musicòleg, ni tan sols tinc un estil de música que em defineixi. He passat de les cançons de foc de camp, a Llach, Bruce, Michael Jackson o Manzanita quan convé. Tot just avui, encara algú se'n ha adonat que trio les meves cançons per les lletres i no pels estils.

Sembla ser que tinc la necessitat de transmetre el que potser no puc o no se dir.  Com molts de vosaltres, els sentiments em corren per dins. Incapaç d'abaixar cuirasses, incapaç de transmetre amb paraules boniques o gestos romàntics.

Les persones que s'han atrevit a mirar rera les pedres del meu castell, fortament emmurallat i objecte de tants assalts i batalles perdudes, han tingut l'oportunitat de conèixer els racons dels meus carrerons interiors. Com a tota ciutat, hi han places, avingudes, carrers i carrerons estrets. Fora de rutes turístiques i de l'abast de vianants sense escrúpols, es poden trobar carrerons sense sortida que, ves a saber, potser amaguen les cases més maques de la meva ciutat.

La melangia serveix per fer un pas enrere, mirar endavant i escollir el camí que vols seguir.





Cap comentari

Desa el teu comentari i comparteix aquest article amb els teus amics a les xarxes